Nowości, ciekawostki, nowinki techniczne, nowosci

Greenpeace i Facebook

Po 20 miesiącach prowadzenia kampanii, Greenpeace i Facebook ogłosili początek współpracy na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii, zachęcenia producentów do wykorzystania nowych technologii jej produkcji i przygotowania programów zachęcających użytkowników portalu społecznościowego do oszczędzania energii oraz zaangażowania ich w działania wspierające wykorzystanie energii odnawialnej.

Wiadomość od Facebooka jest jasna: od dziś będą działać na rzecz przekonania największych dostawców energii, by ci produkowali ją z odnawialnych źródeł. Ten przykład może posłużyć jako wzór do naśladowania dla innych dużych firm. Zmiana w kierunku wykorzystania czystej energii pomoże w zmaganiach o ochronę klimatu, jak również wesprze rozwój gospodarki, m.in. poprzez zapewnienie tysięcy nowych miejsc pracy.

Celem Facebooka jest zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnym bilansie zużycia energii, włączając w to zasilenie nowych centrów baz danych. Firma zobowiązała się również do budowania swojej pozycji lidera wśród firm branży IT poprzez uczestnictwo w Open Compute Project i w ten sposób zachęcić innych do korzystania z energii odnawialnej.

Facebook czeka na dzień, w którym głównym źródłem energii będzie ta pochodząca z odnawialnych źródeł. Razem z Greenpeace możemy sprawić, że nadejdzie on już niebawem. Ważnym krokiem jest podjęcie zobowiązania, że energią priorytetową dla nowych serwerowni będzie energia odnawialna. Greenpeace jest bardzo aktywny na Facebooku i dzięki mediom społecznościowym angażuje ludzi do działania na rzecz lepszej przyszłości, bardzo cieszymy się z nawiązanej współpracy.

Elementem podpisanego porozumienia jest deklaracja ze strony społecznościowego giganta o wywieraniu nacisku na prowadzenie dalszych badań nad możliwością podnoszenia efektywności energetycznej. Facebook obiecał również nawiązać dialog z dostawcami energii w celu zwiększenia dostaw czystej energii.

Facebook podnosi poprzeczkę firmom IT, takim jak Apple, IBM, Microsoft czy Twitter, w wyścigu o stosowanie najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. Kampania „Znielub węgiel” udowodniła, że ludzie na całym świecie chcą, by portale społecznościowe były zasilanie zieloną energią. Greenpeace będzie kontynuował działania na rzecz zmian w sektorze IT w tym kierunku.


Komentarze użytkowników:
Poleć nas znajomym!
Wstaw poniższy kod z linkiem na swoją stronę lub bloga
(po kliknięciu cała zawartość zostanie skopiowana do Twojego schowka):

Polecamy strony: